De boot naar Naxos

15 augustus 2015 - Náxos, Griekenland

hallo allemaal, vanmorgen vroeg  uit de veren. We hadden zo dachten we, de wekker gezet op 5.30 uur maar helaas stond hij nog  ingesteld op weekend. En omdat het vandaag zaterdag was weigerde onze wekker dienstgelukkig was Wilma al wakker voor de wekker af ging en heeft ze Bert ook waker gespookt. En toen ze weer ging tukken keek Bert hoe laat het was en heeft toen goot alarm geslagen. Wij dus uit de veren en toch in 20 minuten klaar-over vertrek naar de haven. Bij de receptie kregen we ale  4  een ontbijtbox mee voorop  de boot. We hadden gekozen voor een paar stoelen, half overdekt, om ons ontbijt te nuttigen. Later zijn we op het buitendeur gaan zitten omdat het weer zo lekker leek, maar toen er onderweg een regenbui ons verrastte hebben binnen een plekje moeten zoeken wat niet mee viel maar wel lukte. Later klaarde het weer op zijn zijn we weer naar een buitenvertrek gegaan. Wel vonden we de stoeltjes erg hard enten de Ferry zijn eerste stop maakte op Syrios hebben we snel een mooie plek veroverd met tafel tafel een bank en twee fauteuils. Wij dachten nog meer dan de helft van de reis voor de boog te hebben. We zijn rummikub gaan spelen. Wat scherste onze verbazing midden in ons spel werd omgeroepen dat we Naxos bereikt hadden en we van boort moesten. Nog eens goed luisteren naar het vreemde Engels en.....ja hoor we moesten de Ferry verlaten. Snel steentjes in de zak en.......... Marion moest nog naar het toilet dat door de mensenstroom bijna niet te bereiken was. Bert en Arrianne gingen naar het bagageruim om de koffers te halen en ik naar de toiletruimte om met Marion te volgen. Na heel veel moeite en aanwijzingen en kwamen Marion en ik bij Bert en Arianne met de bagage. Blij dat ons bootavontuur maar 5 en een half uur heeft geduurd ipv 9 uur. En......... daar stond hij, onze Griek op de kade met ons naambordje omhoog om ons naar Anita' village te brengen.

We zitten nu heerlijk bij het zwembad zoals de foto's laten zien.

Ps. Monique, wat een tijdsvergissing in ons voordeel he. Gelukkig maar. Helaas geen dolfijnen in ons vaarwater.

1. Anneloes:
    15 augustus 2015