Straxos lekker uitgerust naar ons eerste ontbijt op Naxos

16 augustus 2015 - Náxos, Griekenland

Het is bijna half negen en de GreeceFunnies beginnen te ontwaken. We gaan zo meteen even ontbijten en dan met de bus naar Naxos stad, gewoon miet de lokale bus,waarvoor we kaartjes hebben gekocht bij een piepkleine supermarkt om de hoek. We lopen dan eerst ca 7 minuten naar de weg die langs de zee loopt en daar stappen we op. Het ritje duurt ca 20 minuten.

Wat we er allemaal gaan doen lezen jullie vanavond, plus is er dan uiteraard een paar mooie foto's. Een ding kunnen wel verklappen dat we naar Portara gaan, een marmeren poort op een heuvel bij de haven. Deze poort is van de nooit afgebouwde tempel Apollon.

1. Marja:
    16 augustus 2015
    Ik hoopte dat jullie zouden respecteren dat het zondag is jammer verder vind ik het leuk gr marja
  2. Monique:
    16 augustus 2015
    He vakantiegangers zo te lezen vermaken jullie je prima. Heerlijk hoor zeker van genieten omdat je maar een paar dagen in Naxos bent en dit een super gezellig en ook mooi eiland is.
    Ik zou kijken of je vandaag al een auto kan huren om het eiland verder te bekijken. Let op op maandag zijn nl in heel Griekenland alle opgravingen en musea dicht!!!

Wat je zeker moet zien zijn de Kouros beelden en de tempel van Demeter. De tempel is dichtbij maar wel weer gesloten op maandag!

De oude stad is geweldig. Als je naar de haven loopt daar waar jullie met de ferry aankwamen op dit punt moet je kijken aan je linkerhand (rechts is de zee) daar zit ergens een dranken winkel op een hoek. Ga die straat recht in ophoog en dan loop je zo het oude centrum (labyrint /castle) in met vele leuke winkeltjes en restaurantjes. Vooral 's avonds na 18:00 erg gezellig want dan gaat het pas leven. Voor die tijd is nog veel dicht.

Have fun!

Liefs een een knuffel van de vanderroestjes ;-)
  3. Angela:
    17 augustus 2015
    Wat een geweldige foto's allemaal jullie genieten er zekers van !! Effe een dag rust tussendoor is ook heerlijk !!
    Geniet lekker ! mis jullie dikke kus van ons viertal